Akár könnyen, akár nehezebben ébredünk a reggeli rutin meghatározza napunk, de nem csak azt. Hosszútávon mindennapos közérzetünkre van hatással, hogyan indulnak napjaink.

1. Igyunk egy nagy pohár vizet felébredés után egyből!

A víz újrahidratálja a testünk, felébreszti az emésztőrendszerűnk. A hidratált test lehetővé teszi az egészséges oxigén szintet, ami miatt éberek maradhatunk. Emellett problémamentes bőrt és jobb emésztést is megfigyelhetünk, ha minden reggel egy pohár vízzel kezdünk. Ha méregteleníteni is szeretnénk, csavarjunk egy fél citromot a pohár vízbe vagy adjunk hozzá egy teáskanál bio almaecetet.

2. Ne ellenőrizzünk a telefonunk, e-mail-jeink, Facebook oldalunk legalább 1-1,5 órán keresztül. TV-s se kapcsoljunk be!

A telefonnal a fejünk mellett alszunk, és reggelente az első dolog, hogy rákapcsolódunk a világhálóra vagy éppenséggel bekapcsoljuk a TV-t? Ez nem a legjobb szokás. A reggel önmagunkra, családunkra fókuszáljunk, így tisztább gondolatokkal, fókuszáltan és boldon indulhat a napunk.

3. Ébredés után, az ágyban gondoljuk végig, hogy miért vagyunk hálásak!

Próbáljunk meg mélyről jövően és őszintén végig gondolni, hogy milyen pozitív dolgok vannak az életünkben, ez segít abban, hogy a pozitív gondolkodást elindítsuk aznapra. Minden reggel legyünk hálásak valamiért!

4. Nyissuk ki az ablakot vagy lépjünk ki az erkélyre, udvarra, és vegyünk 5-10 mély lélegzetet!

Töltsük meg a tüdőnket friss levegővel, még akkor is, ha hideg van kint. Egyszerű gyakorlat, mely emlékeztet minket, hogy élünk és lélegzünk!

5. Mozgassuk meg magunkat!

Nem feltétlen szükséges intenzív edzésprogramot beiktatni a reggeli előtt, már az is elég, ha néhány jóga gyakorlatot elvégzünk, hogy felébresszük tesztünk, beindítsuk vérkeringésünk.

6. Szánjunk időt az egészséges reggelire, tervezzük meg a reggeli menüt hetente!

Zabkása, tejbegríz, teljes kiőrlésű péksütemény, tojás, frissen facsart alma-, körte-, répa-, céklalé, gyümölcs vagy zöldségsaláta. A legjobb, ha megtervezzük a reggeli menüt 1 hétre. Ha a tervezést beiktatjuk, azzal igazán gördülékennyé tehetjük az egészséges, otthoni reggelizést.

7. Mondjunk el néhány megerősítő mondatot!

Az is elég, ha csak magunkban mondjuk el, de szánjunk rá néhány nyugodt percet:
‘Bizakodó vagyok, derűs vagyok, hálás vagyok, kedves vagyok, teszem a dolgom, csak a ma!’

Egyszerűségéből adódóan sokan elhanyagoljuk reggeli szokásaink, pedig egy kis elhatározással nagyon sokat tehetünk közérzetünkért!

Forrás
Kazinczi Eszter