Mindannyian keressük azt a valamit, ami megszünteti a hiányérzetet, amely miatt folyton többre vágyunk. Több pénzre, több ruhára, több élményre, több utazásra, több elismerésre, több szeretetre, több időre. Nem hisszük el, hogy amink van, az a jelen pillanatban tökéletesen elég. Az a minta fut bennünk, hogy az elégedettség nem hoz majd magával fejlődést, eredményeket, újabb célokat, és megrekedtséghez vezet. Pedig az elégedettség boldogságunk kulcsa.

Elég melós lesz a boldogság utáni keresgélésünk, ha hiába a sok tapasztalás és jelzés, mégsem vesszük észre, hogy a boldogságot megvenni tényleg csak nagyon rövid időre lehet. Pont annyi időre, amennyire érzékeink ki vannak elégítve vele, mondjuk egy utazás alkalmával.

Ha kevesebb kitérővel, hosszabb időre szeretnénk elégedetté és boldoggá válni, akkor érdemes elgondolkozni azon, hogy a boldogság a körülményektől kevésbé, sokkal inkább a világhoz való viszonyulásunktól függ. És azon is, hogy mit jelent számunkra hálásnak lenni, milyen érzések keletkeznek bennünk, akár már a szó hallatán is.

Vannak, akik jól ismerik a hála érzését, de az sem baj, ha csak most kezdjük el gyakorolni a hálaérzet erősítését. Tényleg nem kerül sok időbe és fáradságba, csak el kell kezdeni. Íme, 6 módja annak, hogyan lehetünk hálásabb, elégedettebb és ezáltal boldogabb emberek:

  1. Reggel az ágyban vagy elalvás előtt töltsünk azzal pár percet, hogy végiggondoljuk, milyen jó, pozitív dolgok vannak az életünkben. Ez segít agyunknak is fókuszt váltani a negatív dolgokról a pozitívra.
  2. Töltsünk azzal is pár percet reggelente – még mielőtt elkezdenénk azon gondolkozni, mennyi teendőnk, megoldandó feladatunk van -, hogy végig vesszük, mennyi mindenért lehetünk hálásak az életben. Ha ezt szokássá tesszük, teljesen másképp indul majd a napunk, aminek meg lesz a pozitív hatása.
  3. Kérjük meg családtagjainkat, hogy vacsora közben meséljenek el egy pozitív dolgot, amely aznap történt velük. Készítsünk jópofa „igazán örülök és hálás vagyok táblázatot” a gyermekeinknek, amelyet akár minden nap kitölthetnek.
  4. Gyakoriak azok a szituációk a mindennapokban, amikor valakivel konfrontálódunk, negatív érzéseink alakulnak ki, dühösek és haragosan leszünk, esetleg belső párbeszédet folytatunk valakivel, melyben meg akarjuk győzni saját igazunkról. Próbáljuk meg ennek a személynek a legjobbakat kívánni, boldogságot, kiegyensúlyozottságot, sikereket. Talán ez a legnehezebb, de a rendszeres gyakorlással könnyen kivitelezhető és igazán hatásos.
  5. Válasszunk ki pár olyan apróságnak tűnő dolgot, amelyre mostantól minden részleteiben figyelni fogunk, és folyamatosan bővítsük a listát. Figyeljünk a reggeli tea vagy kávé gőzölgő illatára, az ebéd ízeire, a madarak csicsergésére, a fák gyönyörű zöld lombjára, a gyerekek boldog kiáltásaira a játszótéren. Legyünk jelen a pillanatban!
  6. Gondolkozzunk el azon, hogy mit mulasztanánk el a jelenlegi helyzetünk, szeretteink, körülményeink hiányában, és mindjárt másképp fogjuk értékelni a dolgokat.

A pozitív gondolkodás és hálaérzet erősítése nem igényel drasztikus életmódváltást, csak egyszerűen rendszeresíteni kell életünkben 1-2 pontot a fentebbiek közül. A reggeli gyakorlatok akár már aznapra meghozzák hatásukat!

Fordítás