ZÖLD KONYHA

Húsvéti sárgarépatorta

A narancsszínű sárgarépa rendkívül értékes tápanyagokat tartalmaz. Van benne kálium, kalcium, foszfor, vas, nátrium, magnézium, A-, B-, C-, K- és E-vitamin. Ez a zöldség tartalmaz még fehérjét, rostot, cukrot és vizet. Gyógyhatásai meglehetősen szerteágazóak. A fogyasztása egyrészt azért is fontos, hogy elkerüljük az A-vitamin-hiányt, amely többek között olyan betegségek vagy problémák okozója lehet, mint a farkasvakság, idegrendszert érintő betegségek, a bőrszárazság vagy a hajhullás. A sárgarépának lúgosító hatása van, és

Télen termett táplálék: kihívás a helyi zöldségekért

A környezettudatos étkezés fő elve a szezonális és helyi alapanyagok használata. Az idénynövények helyben teremnek, így nem kell felesleges szállítással terhelni a környezetet. Termelésüknél könnyebb lemondani a mesterséges szerekről, nem kell mesterséges fény az érlelésükhöz. Több bennük a tápanyag és a vitamin. Ezekben a hónapokban a javasolt alapanyagok egy része nem frissen termett, hanem a téli hónapokban jól tárolható zöldség és gyümölcs. Február és március zöldségei és gyümölcsei: alma, burgonya, cékla,

Fejedelmi mákolajos kavarós kuglóf

Nagyon szeretjük a mákot, mert egy igazán finom, tápanyagokban és értékes fehérjékben gazdag növény. Talán manapság nem olyan nagyon divatos alapanyag a mák, ezért arra gondoltuk, hogy ezzel az egyszerű, gyorsan elkészíthető és isteni kuglóf recepttel segítünk neki népszerűségének növelésében. Még az ünnepi asztalon is kiválóan megállhatja a helyét! Hozzávalók: 25 dkg tönköly fehérliszt 10 dkg finomítatlan nádcukor 4 tojás 1 dl tej 0,5 dl mákolaj 4-5 evőkanál mák 1

Házi sütésű diós, tönkölycipó – legjobb sajtokhoz!

A “Hogyan süssünk friss zsemlét tönkölybúzalisztből?” posztunkat nagyon szerettétek, ezért sem hezitáltunk sokat azon, hogy az illatos, diós kenyér sütésébe bevonjuk-e Titeket. A tényleg ellenállhatatlan ízű diós kenyér a sajtok, mézek, lekvárok, szőlő tökéletes kísérője, amivel egy pici luxust csempészhetünk a hétvégéinkbe. A kenyérsütés nem igényel óriási szakértelmet, csak egy kis odafigyelést (+ egy jó sütőt) és minőségi alapanyagokat. Ez is az oka annak, hogy otthon sütünk kenyeret, így magunk

Meglepetés teakeverék szárítmányokból és aszalványokból, amelyet Te is elkészíthetsz

Mindennapi tevékenységeinket egyszerűsíthetjük, minimalizálhatjuk a végletekig. A tea legyen filteres, a kávé legyen kapszulás, a micro legyen készenlétben, a sütemény meg cukrászdás. Persze, fontos a kényelem, de van, amikor még fontosabb, hogy tudjuk milyen alapanyagokból áll az, amit megeszünk és megiszunk. Tudjuk, nem tartalmaz ízfokozókat, és színe nem a piros ételszínezéktől olyan csodálatos élénk. Tudjuk, odafigyeléssel készült magunknak vagy szeretteinknek, akár több csomaggal, ajándékba. Tudjuk, egyszerű volt ugyan elkészíteni, mégis

Nyárzáró probiotikus őszibarack jégkrém 3 összetevőből

Augusztus utolsó és egyben meleg hétvégéje következik. Ha még nem tudjuk mivel tegyük fel a pontot az I-re a sulikezdés előtt, akkor folyamodjunk egyszerű módszerekhez, és bűvöljük el a családot egy nagy adag őszibarackos pálcikás jégkrémmel. A bolti jégkrémekkel ellentétben a házi jégkrém nem tartalmaz színezőanyagokat, ízfokozókat, állagjavítókat és tartósítószereket, ellenben lehet kifejezetten probiotikus hatású. Ha saját pálcikás jégkrémet készítünk, akkor nem csak a mesterséges adalékanyagoktól szabadulhatunk meg, hanem kifejezett

Energia, íz, zamatok – táplálkozás a Kínai Orvoslás szerint

A legtöbb kultúrkörben fontos szerepet játszik a táplálkozás, így van ez a kínaiaknál is. Az élelemnek gyógyító erőt tulajdonítanak. Étrendjüket a tradíciókat követve, holisztikus szempontok alapján állítják össze, és úgy alakítják ki, hogy védelmet biztosítson a leggyakoribb betegségek ellen, kezdve az egyszerű megfázástól egészen a bőrbetegségekig. A tradicionális kínai orvoslástan tanításai szerint egynémely ételek és ízek közvetlen hatást gyakorolnak a tíz belső szervre. Egyes ételek több szervre is pozitív hatással vannak. Például a sárgarépa a

3 friss, zöld, tavaszi salátaöntet recept hidegen sajtolt, hazai napraforgóolajjal

Az idei húsvéti menüben is meg lesznek a hagyományos fogások, azonban, hogy megidézzük a zöldebb, illatozó tavaszt, zöldsalátával is készülünk, amelyre 3 egyszerűen elkészíthető, főként szezonális alapanyagokból álló öntetvariációt javaslunk. A salátánk alapja a madársaláta, fejes saláta és tyúkhúr lesznek. Igen, tyúkhúr. A madársaláta többek között gazdag A- és C-vitaminban. Hatóanyagai segítenek a szervezet természetes védekezőképességének megőrzésében. Antioxidánsban gazdag, lassítja a sejtfalak öregedését. A fejes saláta nagyon jó rostforrás, jól jön

Hogyan süssünk friss zsemlét tönkölybúzalisztből?

Az alkotás öröme óriási hajtóerőt tud adni. Feltehetjük magunknak a kérdést, hogy miért kísérletezgessünk kenyér, zsemle, kifli vagy péksütemény készítésével, amikor mindez bárhol megvásárolható. A választ a kezdeti lendülettel már az első mondatban megfogalmaztuk: mert alkotni, létrehozni valamit jó. Így van ez a kenyérsütéssel is, ami ráadásképpen nagyon könnyen, kis befektetéssel hozhat sikereket a konyhára. Emellett a házi sütésű kenyérbe vagy zsemlébe pontosan tudjuk, hogy mi kerül (liszt, só, élesztő,