Étel

Házi sütésű diós, tönkölycipó – legjobb sajtokhoz!

A “Hogyan süssünk friss zsemlét tönkölybúzalisztből?” posztunkat nagyon szerettétek, ezért sem hezitáltunk sokat azon, hogy az illatos, diós kenyér sütésébe bevonjuk-e Titeket. A tényleg ellenállhatatlan ízű diós kenyér a sajtok, mézek, lekvárok, szőlő tökéletes kísérője, amivel egy pici luxust csempészhetünk a hétvégéinkbe. A kenyérsütés nem igényel óriási szakértelmet, csak egy kis odafigyelést (+ egy jó sütőt) és minőségi alapanyagokat. Ez is az oka annak, hogy otthon sütünk kenyeret, így magunk

3 friss, zöld, tavaszi salátaöntet recept hidegen sajtolt, hazai napraforgóolajjal

Az idei húsvéti menüben is meg lesznek a hagyományos fogások, azonban, hogy megidézzük a zöldebb, illatozó tavaszt, zöldsalátával is készülünk, amelyre 3 egyszerűen elkészíthető, főként szezonális alapanyagokból álló öntetvariációt javaslunk. A salátánk alapja a madársaláta, fejes saláta és tyúkhúr lesznek. Igen, tyúkhúr. A madársaláta többek között gazdag A- és C-vitaminban. Hatóanyagai segítenek a szervezet természetes védekezőképességének megőrzésében. Antioxidánsban gazdag, lassítja a sejtfalak öregedését. A fejes saláta nagyon jó rostforrás, jól jön

Hogyan süssünk friss zsemlét tönkölybúzalisztből?

Az alkotás öröme óriási hajtóerőt tud adni. Feltehetjük magunknak a kérdést, hogy miért kísérletezgessünk kenyér, zsemle, kifli vagy péksütemény készítésével, amikor mindez bárhol megvásárolható. A választ a kezdeti lendülettel már az első mondatban megfogalmaztuk: mert alkotni, létrehozni valamit jó. Így van ez a kenyérsütéssel is, ami ráadásképpen nagyon könnyen, kis befektetéssel hozhat sikereket a konyhára. Emellett a házi sütésű kenyérbe vagy zsemlébe pontosan tudjuk, hogy mi kerül (liszt, só, élesztő,

Cukkini chips parmezán bundában

Ha elkezdünk figyelni arra, hogy milyen ételeket fogyasztunk, annak hamar megjelenik a közérzetünkre gyakorolt hatása. Itthon élelmiszereink több mint fele gabonaféle és zsiradék, a zöldség- és gyümölcsfélék – beleértve a burgonyát és az egyéb növényi eredetű élelmiszereket – mindössze 14%-át adják átlagos napi fogyasztásunknak. Ez pedig igen kevés. A zöldségekkel készített, finom ételek repertoárját bővítenünk kell tehát, és el kell érnünk, hogy ne a chipes zacskót emeljük le a polcról,

Vasárnapi regeneráló saláta

Mennyei avokádókrémes tavaszi zöldségsaláta recept regenerálódáshoz 0. lépés: Szerezzük be a hozzávalókat helyi termelőktől (legalábbis, amit lehet:)): 3 marék rukkola 3 marék bébi spenót 2 sárgarépa, reszelt vagy felaprított 4 retek, papírvékonyra szeletelve 2 kis uborka, fél karikákra vágva 2 kis vöröshagyma, papírvékonyra szeletelve 2 lime leve 1 avokádó 1 evőkanál almaecet 1 teáskanál só, és egy kevés bors 1 kanál méz 1 marék friss fűszernövény: menta, citromfű, bazsalikom vagy